Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Træningsprogram med hensyn til rygproblemer
(1 viser) (1) Gæst
I denne kategori kan du finde spørgsmål og svar inden for området: styrketræning.

EMNE: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer

Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 4 måneder siden #2

• onlinebrand
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej..

Jeg ville egentlig bare høre om jeg træner rigtigt?

Jeg har rygproblemer, fordi jeg sidder meget foran en computer. Og prøver derfor at kompensere ved at træne.

Problemet er at jeg ikke har så meget tid til at styrketræne. Derfor har min massør, fundet på et simpelt program.

Ryg:
- Chins
- Dødløft
Ben:
- Squad
Overkrop:
- Skrå bænk
- Militærpress

Meningen er at det skal virke som et basis program, der tager hele kroppen, på en gang. Da jeg ikke har tid til at styrketræner mere en 1-2 gange om ugen.

Jeg får rigelig med cardio/motions træning.

Vh Daniel

Sv: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 3 måneder siden #4

• Taz
  • IKKE ONLINE
  • Joomla nybegynder
Hej Daniel.
Jeg vil hoppe LANGT uden om dødløft, da det kan gøre ondt værre. Du kan istedet lave nogle statiske lændeløft. Ind i lændemaskinen og løft dig op med rugmusklerne ikke balderne -mange laver den fejl. Når du kan det kan løfte dig op o holde dig oppe i den tid du kan

Sv: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 3 måneder siden #5

• birgit
  • IKKE ONLINE
  • Joomla nybegynder
hej
hvis du har ryg problemer skal du sørge for at du træner dine mavemuskler.
Hilsen Birgit

Sv: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 3 måneder siden #6

• Taz
  • IKKE ONLINE
  • Joomla nybegynder
Hej Daniel (og Birgit)
Det er tildels rigtigt at man skal træne sin mave, men når man har ondt i ryggen og bliver sat til at lave dødløft, er det lige meget hvor meget man træner sin mave, dødløft er kun til folk der HAR bygget sit rygmuskulatur stærkt nok til den slags løft.
Man må aldrig kun træne mave, når man har ondt i ryggen... -som al anden træning gælder det om at opnå symmatri i sin krop!
Hvad betyder det? Det betyder at man skal sørge for træne sine muskler "ligeligt", på den måde sikrer man sig at kroppen ikke bliver overtrænet i den ene muskelgruppe.

Når din rygmuskulatur er blevet stærk nok, kan du begynde at lære teknikken til dødløft. Teknikken er meget svær at få på plads, og det kræver megen øvelse før vægten skal øges...
Det er dog korrrekt at maven skal huskes, men IKKE på bekostning af lænde/ryghævninger/øvelser

Sv: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 3 måneder siden #7

• birgit
  • IKKE ONLINE
  • Joomla nybegynder
det skrev jeg nu heller ikke, men det er vigtigt at træne sine mavemuskler ved rygproblemer. det var bare det jeg ville fortælle ham.

Sv: Træningsprogram med hensyn til rygproblemer 2 år, 3 måneder siden #8

• onlinebrand
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hey

Tak for svar..

Jeg har faktisk slet ikke trænet mave i det sidste år.. man kan alligevel ikke se musklerne

haha.. Men det vil jeg tvinge mig selv til. Altså at huske maven..

PS. jeg har tildligere været i en form hvor jeg fik meget ud af dødløft, og kørte relativt tungt..op til 100 kg.

Pt. køre jeg dog kun 60 kg.. fordi jeg slet ikke har haft tiden til at træne 3-4 gange om ugen.

Men tak for svarene, jeg vil helt sikkert køre mere mave, og simplere ryg øvelser.

Vh
Tid til at oprette siden: 0.46 sekunder